Menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca povući će 29 miliona evra kredita od komercijalnih banaka za obnovu flote i vraćanje dugova dobavljčima. Ove godine biće aktiviran ugovor sa "Erbasom", a prvi avioni tog tipa ušli bi u uporebu u proleće 2012. Da bi obnovio flotu i vratio dugove dobavljačima novi menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca će povući 29 miliiona evra kredita od komercijalnih banaka. Ako sve bude po planu u ovoj godini biće aktiviran ugovor sa "Erbasom" o nabavci nove flote, pa bi prvi avioni ovog tipa ušli u uporebu u proleće 2012. godine. Bolji dani u JAT-u najvljeni su i činjenicom da je prvi put njegov menadžment shvatio opasnost od "lou kost" kompanija. Prošle godine, umesto planiranih milion i po putnika, JAT je prevezao samo milon i sto hiljada. Oko 400.000 putnika preuzele su "lou kost" kompanije. Da bi sprečili ovakav trend, u JAT-u su već sa prvom promotivnom akcijom sprovedenom u januaru, za svega nedelju dana prodali 9.000 karata po ceni od 99 evra sa taksom za evro-mediteranske destinacije.
Menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca povući će 29 miliona evra kredita od komercijalnih banaka za obnovu flote i vraćanje dugova dobavljčima. Ove godine biće aktiviran ugovor sa "Erbasom", a prvi avioni tog tipa ušli bi u uporebu u proleće 2012.
Da bi obnovio flotu i vratio dugove dobavljačima novi menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca će povući 29 miliiona evra kredita od komercijalnih banaka.
Ako sve bude po planu u ovoj godini biće aktiviran ugovor sa "Erbasom" o nabavci nove flote, pa bi prvi avioni ovog tipa ušli u uporebu u proleće 2012. godine.
Bolji dani u JAT-u najvljeni su i činjenicom da je prvi put njegov menadžment shvatio opasnost od "lou kost" kompanija.
Prošle godine, umesto planiranih milion i po putnika, JAT je prevezao samo milon i sto hiljada.
Oko 400.000 putnika preuzele su "lou kost" kompanije. Da bi sprečili ovakav trend, u JAT-u su već sa prvom promotivnom akcijom sprovedenom u januaru, za svega nedelju dana prodali 9.000 karata po ceni od 99 evra sa taksom za evro-mediteranske destinacije.
Generalni direktor "Jat Ervejs" Vladimir Ognjenović rekao je da je ovo samo jedna u nizu akcija i da su rezultati u prva tri dana bolji od očekivanih.
Sindikati u JAT-u kažu da sudbina kompanije zavisi od Vlade Srbije i opredeljenja da se ove godine ostvari ugovor sa "Erbasom" za nabavku novih aviona.
Milan Jovanović iz Sindikata pilota naveo je da su investicije u održavanju postojeće flote u vrednosti cene jednog novog aviona.
Prema njegovim rečima, sada je bio poslednji trenutak da se napravi dobar program i finansijska konstrukcija u rešavanju problema.
Odnosi među bivšim partnerima, JAT tehnikom, JAT keteringom i JAT-om bili su na najnižem nivou prošle godine.
Kulminiralo je kada smo motore za "boinge 737" remontovali u Nemačkoj, a ne kod nas, iako je za to JAT tehnika imala licencu i radila za zemlje iz okruženja.
"Nadam se da ćemo obaveze izmiriti i nastaviti partnerskui da poslujemo, jer je budućnost sve tri kompanije ista", ocenio je Ognjenović.
U letnjem redu letenja trebalo bi da bude 13 aviona, a sada ih leti devet. Jedan motor vraćen je sa remonta iz Nemačke a očekuje se tokom februara i drugi. Najavljuju se razgovori sa "Erbasom" za iznajmljivanje dva i nabavku dva nova aviona A 319 .
Francuzi su predložili da obezbede nove kreditne linije za nabavku aviona jer je već deceniju blokirano 24 miliona evra koje je JAT već otplatio.